Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Kirschner Csillával beszélgettünk

Kirschner Csillát, a 2017/2018-as tanév leendő osztálytanítóját kérdeztük a múltról, jelenről, álmairól és persze a szeptemberben kezdődő nagy szerepéről.

Egy pár szót magadról…

1975-ben születtem Szegeden. Gimnáziumba Bajára jártam. Népi játék és kismesterségek oktatójaként végeztem a Magyar Művelődési Intézetben, kosárfonó szakon. Tanítói képesítést a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán szereztem, a waldorf osztálytanítói képzést pedig az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karán.
2012 óta lakunk férjemmel  Kecskeméten, mindhárom gyermekünk a Mihály Kertje Waldorf Intézménybe jár. Lelkesen veszünk részt az iskola életében. A tavalyi év óta önkéntesként kézműves szakkörön és a napköziben találkozhatnak velem a gyerekek.
 
Miért lettél pedagógus?
A pedagógiai elképzeléseim – gyerekekről, velük való kapcsolatról, a kapcsolat őszinteségéről, rendszerességről, tiszteletről, figyelemről – gyökeresen változtak, mióta megszülettek a saját gyerekeink. Folyamatosan tanítjuk, neveljük, emeljük, gyúrjuk egymást, változunk, fejlődünk, alakulunk mindannyian. Nem mindig tudni, ki és kit is nevel, tanít…
Tanítóként egy ilyen alakító, nevelő, változtató kapcsolat - folyamat egyik oldalán szeretek lenni.
 
Hogyan találkoztál a waldorf pedagógiával?
A solymári Waldorf Tanárképzés nyílt napján pillanthattam bele először ebbe a varázslatba. Vekerdy Tamás cikkei és könyvei vezettek ide, és az elhatározáshoz, hogy a gyermekeink is ilyen iskolába járjanak. Legnagyobb lányunk itt kezdte az első osztályt, azóta már a kisebb is harmadikos, a legkisebb óvodás.
Az igazi csoda számomra, hogy nem csak őket tudjuk jó helyen, a családunk is sokat változott. Az ünnepek fényesebbek, a hétköznapokban tudatosabban, kiegyensúlyozottabban élünk együtt.
 
Mi a pedagógia lényege számodra?
A legjobb tudásunk szerint kísérni a ránk bízott gyermekeket. Segítve, támogatva őket abban, hogy legyőzzék saját gyengeségeiket és félelmeiket. Megerősítést kapjanak az erősségeikben, ki tudják bontani a bennük rejlő értékeket. Közben lehetőséget biztosítani, hogy minél többet lássanak, tapasztaljanak, érezzenek, és értsenek meg a körülöttük levő dolgokból, a világból. Fontos, hogy megtalálják az irányt a saját útjuk felé.
 
Mik a további terveid?
A bakancslistámon rajta van a balatoni öbölátúszás, tanulni zongorázni, elengedett kézzel biciklizni, ellesni az igazi kézzel húzott rétes fortélyait, egy üres fiók a szekrényemben…és a waldorf osztálytanítóság - elsőtől nyolcadikig kísérni egy osztályt.
 
Mit mondanál az iskolakereső szülőknek, mit adhat a Kecskeméti Waldorf Iskola a gyermeküknek?
Szülőként, eddigi tapasztalataim alapján a legfontosabb: egy olyan kapcsolat lehetőségét, ahol szülő és tanító együtt kísérik a gyermeket, folyamatosan együttműködve.
Ráadásként óriási iskolaudvart; felkészült, tapasztalt tanári közösséget; élményekkel teli tanulási lehetőségeket; művészetekből jókora csokorral: ének, hangszeres zene, festés, kézművességek, euritmia. Tartalmas hétköznapokat és gyönyörű ünnepeket.  Egy olyan iskolát, ahol gyereknek lenni jó!
 
Hogyan fog telni a leendő elsősök egy napja az iskolában?
 
8-tól 10 óráig a főtanítás keretein belül 3-4 hetes egységekben – epochákban írás előkészítés, számolás, írás váltja egymást. Egy fél órás szünet után még két szakóra, közben 10 perc szünet. A szakórák: angol és német, zene, euritmia, mozgás, kézimunka, festés, erdőjárás. A napot sok mozgásos tevékenység kíséri, a mese varázslata szövi át.
Első osztályban házi feladatot nem kapnak a gyerekek, ezért délután a tágas iskolaudvaron, friss levegőn vannak. A délelőtt történtek elmélyítése az életkoruknak megfelelő szabad tevékenységgel történik.
Napköziben az iskolaudvaron labdáznak, kiütőznek a gyerekek, a hinták szinte mindig foglaltak, szívesen próbálják a legkisebbek is a gólyalábakat, többen kötnek, horgolnak, csomóznak. A fára mászás sem tiltott dolog.
 
Hogyan lehet jelentkezni az iskolába?
 
A jelentkezéshez szükséges adatok, a jelentkezési lap és minden ezzel kapcsolatos információ megtalálható iskolánk honlapján a www.kecskemetiwaldorf.hu oldalon.
Az érdeklődőket beíratkozás előtt egy ismerkedési játékra hívjuk, ahol 5-6 fős csoportokban egy vezetett játék közben figyelemmel kísérjük. Az iskola pedagógusaival igyekszünk minél pontosabb képet alkotni arról, hogy az iskolaérettség folyamatában hol tart a gyermek.
A beíratkozás a többi általános iskolával azonos időpontban történik.
 
 
 
 

Megosztás:
2017. December 18. Hétfő
Ma Auguszta napja van.
Holnap Viola napja lesz.

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Menü étlap letöltése...
(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada