Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Óvónőink, munkatársaink

Németh Erika

2010 őszétől fejlesztőpedagógusként, napközisként és helyettesítőtanárként egyaránt nagy örömmel vettem részt az iskola életében. Nagyon helyes, kedves és őszinte gyerekeket ismertem meg itt, szinte mindenkivel találkoztam. 2015 szeptemberétől az óvodában tevékenykedem, mellyel régi vágyam teljesült. Az, ami életünk első hét évében történik, meghatározza felnőtt életünk minőségét. Hatalmas felelősség s ma különösen nehéz a felgyorsult, fölkavarodott világban gyermeket nevelni. A mi intézményünkben a szülők és pedagógusok  egymással "szövetkezve" segítik a gyermekeket az útjukon, megmutatva, hogy a világ szép,  jó és igaz. A világot pedig mi Alkotjuk...


 

 

Almási Adrienn Rózsa

Mivel egész életemet a szeretet, az odaadás, mások tisztelete és segítése hatotta át, olyan állásra vágytam legbelül, ahol ezek az értékek fontosak és átadhatóak. Kezdő szakmámat is eszerint választottam. Általános ápoló és asszisztensként dolgoztam, majd 2004-ben a Kecskeméti Főiskola Tanítóképző Főiskolai Karán szereztem diplomát óvónőként. Ebben az időben óvónőként nem tudtam elhelyezkedni, ezért a szociális ágazatban egy, a fogyatékos emberek megsegítésére létrehozott szolgáltatónál dolgoztam, mint vezető 10 évig. 2010-ben szociálpedagógus másoddiplomát és 2015-ben szakvizsgát szereztem.
Közben gyermekeim megszületésével egyre nagyobb lett bennem a vágy, hogy gyermekek közt lehessek, mint óvónő. A hit, az elhatározás és az égiek segítségével megtaláltam illetve megtalált az, amire én hivatott vagyok. A mai napig jó érzéssel tölt el, hogy 2015-ben lehetőséget kaptam, hogy erre az útra léphessek. Minden igyekezetemmel azon vagyok, hogy jó Waldorf-óvónő legyek. Segítségként megkaptam, hogy 2015 szeptemberétől a Solymári Waldorf óvónő képzésen vehetek részt. Úgy érzem, hogy a gyermekekhez vezető utat könnyen megtaláltam, a velük töltött idő örömtelivé teszi a mindennapjaimat, ahogy a gyerekekét is.
Az ünnepkörök átélésének pillanatai mind varázslat, amire a gyermekek rácsodálkoznak. Áhítat, meghittség, öröm ragyog a szemükben. A szeretettelje, biztonságos, mosolygós légkör fontos a gyermekek számára, s úgy gondolom, hogy mi, felnőttek tükrei vagyunk minden mosolynak, s azért vagyunk, hogy visszamosolyogjunk. Természetesen az egészséges határok felállítása nemcsak otthon, hanem az óvodai együttlétben is szükséges, hiszen a gyermekek lelkileg, szellemileg és testileg nem elég fejlettek ahhoz, hogy felismerjék, hol is húzódnak ezek. Ha mi közösen felállítjuk a határokat, akkor a helyes útra tereljük őket, és figyeljük, hogy merre tartanak. Előfordul, hogy elesnek ezen az úton, de hiszem, hogy van elég erő bennük, hogy felálljanak. Ha mégsem sikerül, mi segítünk nekik. Óvónőként én és kollégáim figyelünk arra, hogy napjaikat tevékenyen töltsék, megengedjük, hogy egy-egy „munkafolyamatba” bekapcsolódhassanak. Kiemelt figyelmet fordítunk lelki és fizikai szabadságukra a mindennapokban.
Bemutatkozásomat kedvenc idézetemmel zárom:
„Legyenek útjaid hepehupásak, kanyargósak, elhagyatottak és veszélyesek, de vezessenek el a legnagyobb csodákhoz. Hegyeid nyújtózzanak fel a fellegek fölé.” /Edward Abbey/


Németh Emese Katalin

Boldognak érzem magam, hogy rátaláltam a Waldorf „misztériumára”. 3 évet dolgoztam állami óvodában, és valahogy nem éreztem jól magam.Kis keresés után találtam rá erre a gyermekközpontú pedagógiára. Amit itt láttam: a nyugodtság, természetes berendezések és játékok, szoknyákban lebbenő óvónénik, halk beszéd, varázslatos ünnepek, gyertyagyújtás, évszakasztal, gondozott kert, boldog, felszabadult gyermekek, egyetértés. Még sorolhatnám tovább ezeket a felemelő szavakat, de nem teszem. Persze ezek a dolgok kihívásokkal, sokszor nehézségekkel járnak. Tudom, hogy önnevelés nélkül nem haladunk előre.„Mindenfajta nevelés önnevelés, és mi mint tanítók, nevelők csak a saját magát nevelő gyermek környezetét alkotjuk. A legkedvezőbb környezetet kell teremtenünk, hogy a gyermek úgy nevelje általunk önmagát, ahogy a belső sorsát követve nevelődnie kell.” Rudolf Steiner Elmentem a Waldorf posztgraduális képzésre, ahol minden alkalommal feltöltődtem, és sok élménnyel, tanulsággal tértem haza. A képzést 2012-ben fejeztem be. Ma, már gyakorló óvónőként szeretnék sok gyermekhez meghittségben, szeretetteljesen, önmagához mérten a lehető legteljesebben fordulni hozzá. A Waldorf pályát 2014-ben kezdtem.


Fuchs Gabriella - intézményi titkár 

 

Elérhetőségei az iskolában:
Tel.: +36 20 439 0878
Tel./fax: +36 76 450 600                                                                                                                                                                                                      
E-mail: titkarsag@kecskemetiwaldorf.hu

 

Megosztás:
2017. December 18. Hétfő
Ma Auguszta napja van.
Holnap Viola napja lesz.

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Menü étlap letöltése...
(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada