Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Szülők mondták iskolánkról

Azon kívül, hogy milyen szuperül képzettek a pedagógusok és milyen szuper az iskolában, óvodában minden, azt gondolom, hogy azt is meg kell említeni, hogy ez egy szociális közeg, ahol mindenki tesz az egészért. Egy lelkes, aktív szülőkből és tanárokból összeállt képződmény ami mozgatja, működteti az egészet, ahol ha tenni akarunk a közösségért megtehetjük. Ez egy olyan hely ahol fontos a lélek, a gyermek táplálása szellemi és fizikai szinten, ahol ugyan az a pedagógia, szemlélet, ünnepkörök, szokások és rítusok kísérik végig óvodás kortól iskolás koron át a gyermeket. Egy olyan pedagógia, módszer, egy ember és szellemtudomány, ami nem csak a gyermekekről szol hanem a szüleikről, a családról is, ami bekúszik a mindennapokba és az otthonokba. Ahol a szülői estek nem csupán értekezletek, hanem kellemes gyertyafényes hangulatban eltöltött egy-két óra, ahonnan feltöltődve, gondozott lélekkel térünk otthonainkban és tudjuk, hogy jó helyen vagyunk mi és a gyermekeink is.
Mi ezért választottuk kezdetektől a Waldorf-pedagógiát.
L.J. Kinga   

Hogy miért hoztuk ide a kisfiúnkat? Mert ez az iskola számunkra olyan, mint a béke szigete.
 
Nagycsoportos gyermekünk óvónői azt mondták ó, bármelyik iskolába vihetjük a fiunkat, mindenhol megállja a helyét.
Mivel a legtöbb előrelátó szülő,- magunkat is idesorolva -  tanítót választ gyermekének elsősorban, így nem volt kérdés, hogy Waldorfos-tanítót fogunk választani. Nagyon jókat hallottunk a szarkási Waldorf-iskola tanítóiról, pedagógiai módszereiről, speciális képzéseiről és ezt bizonyítandó, pozitív és hiteles képet kaptunk minderről, mikor kilátogattunk az iskola egyik nyílt napjára.
Ami a döntésünket még befolyásolta, hogy gyermekünk számára magunk főzünk tejfehérje allergiája miatt és itt az iskolában lehetőség van arra, hogy a speciális diétán lévő, ételérzékeny vagy -allergiás gyermekek számára lehetőséget biztosítsanak az egyéni étrendre.
Mi egy csodálatos, erdős ,nyugodt , csendes helyen élünk, így elsődleges szempont volt még , hogy ilyen helyen szeretnénk fiunkat is iskolába járatni. A Szarkásban található Waldorf-iskola meg tudja őrizni azt a mesterséges zajoktól mentes, természetes környezetet, ami véleményünk szerint a legideálisabb hely a gyermekek részére. Tanítás után kijönni a gyerekért ide, kész felüdülés a szülők részére is.
Azonban gyermekünk már többször megemlítette, hogy busszal szeretne iskolába járni, hiszen osztálytársain kívül , a több waldorfos barátja is , csoportosan kíséri egymást a buszon. Erre még alszunk egyet…habár azt látjuk, hogy nagyon szervezetten zajlik a buszoztatás, és az iskola bejáratáig viszik őket, de mi is szeretünk ide kijárni!
Németi család

Fiunk első osztályos ebben az iskolában. Gyakran elmondja, hogy mennyire szeret iskolába járni, mert szereti a mesét amivel tanulják a betűket, a számokat, szereti a mesét amit az osztálytanító mesél nekik az ebéd utáni pihenés alatt, szereti a nagy tágas udvaron a szabad játékot.   Emelett az oktatás sem unalmas, állandó figyelmet, kíváncsiságot és heuréka élményt fenntartó játékos tanulás. Egyszóval szeret gyermek lenni az iskolában is, ahol önmaga lehet, szabad, alkotó, saját ritmusában fejlődő, tanuló kisfiú.  :)
Lévai Zoltán

Amikor első alkalommal kinn jártunk Szarkásban 5 évvel ezelőtt, elbűvölt bennünket a környezet. Először a hatalmas tér, a fák, az egyszerűség fogott meg, nagy kontraszt volt az akkori állami ovink és a Waldorf iskola között. Amint beljebb kerültünk, a benti közeg is nagy hatással volt ránk. Pozitívabb volt a hangulat, mint az addig tapasztalt iskolákban. Akkor és ott eldöntöttük, nekünk és gyermekeinknek is erre a szemléletre van szükségünk. Ma már a 4.osztályba jár a fiunk, boldog, kiegyensúlyozott kissrác. Azóta a kislányunk is megkezdte az első, majd idén szeptembertől a második osztályt. Ajánlom mindenkinek, ha teheti látogasson ki a Szarkási iskolába és tapasztalja meg, milyen türelemmel és szeretettel bánnak tanítóink gyermekeinkkel, hogyan terelgetik őket útjukon. A legcsodásabb dolog waldorfos szülőnek és gyereknek lenni:)
Bálint Nikoletta, 2 gyermekes anyuka

Mi két év után váltottunk, állami iskoláról waldorf iskolára és nagyon jól döntöttünk. Dorka most negyedik osztályos és nagyon szeret iskolába járni, ami az első két évben nem volt jellemző. Örömmel végzi a feladatokat és boldogan mesél az iskolában történtekről. Távol a város zajától, hatalmas füves udvar áll a gyerekek rendelkezésére, a közeli erdőben, az "erdőjárás órán" közvetlenül megtapasztalják és megcsodálják az órán tanultakat. Mivel a tanítónéni nyolc éven keresztül viszi ugyanazt az osztályt, szoros kapcsolat alakul ki gyerek és tanító valamint szülő és tanitó között, aminek már most, egy év után is látjuk a pozitív eredményét. Ebben az iskolában nagy hangsúlyt fektetnek a gyerekek érzelmi biztonságának megteremtésére és fejlődésére, ehhez nagy segítséget nyújt a tanító-szülő közötti állandó kommunikáció is. Még nagyon sok minden jót tudnék írni, hogy miért jó waldorfos diáknak lenni, de talán a legfontosabb, hogy a gyerekeknek megmarad a gyermekkoruk, mert gyereknek lenni jó ! :)
Tankó Krisztina

Hogy miért szeretjük lányaink iskoláját? Ezer és ezer választ tudnék adni erre a kérdésre, de talán az egyik legfontosabb, hogy ebben az iskolában megtörténik a lélektől lélekig való tanítás-tanulás. Amikor egy tananyag úgy megérint a gyermeket, hogy az a lelkét hatja át, akkor ott megszületik valami, valami amit utána hordozni fog mélyen magában. Ez a sok apró élmény, tapasztalat pedig szép lassan majd gondolkodássá érik, formálódik, mégpedig problémamegoldó gondolkodássá, amire az életben valójában szüksége van. De nem csak a tudás fontos, kell hozzá  önbizalom is, hogy felszínre tudja hozni, mind azt a képességet, ami benne lakozik. Kell hozzá a bátorság is,  hogy megmerje mutatni a világnak önmagát, hitét, hogy az alkotás öröme hassa át munkáját.
Dani-Ördög Dalma, 3 gyermekes anyuka, osztálytanító

Van egy tanulási nehézséggel küzdő gyermekem, és egy tanulásban tehetséges gyermekem. Mindkettőjüket állami iskolából írattuk ide a Waldorf Iskolába. Most azt látom, hogy hosszabbítottuk ezzel a döntéssel a gyerekkorukat, megkíméltük őket attől, hogy nem a koruknak megfelelő tananyagot várnak el tőlük. A művészetekre nyitott gyerekeink bőven kapnak az alkotás, együtt éneklés, zenélés, és az euritmia élményéből. Tanítóik Dalma és Ildikó ISMERIK őket, és mindent megtesznek, hogy figyelemmel kísérjék a bennük végbemenő fejlődést, változásokat. A gyerekeimmel szembeni elvárásaikat ez határozza meg, tehát nem egy átalány elvárás van, hanem személyre szabott. Nagyon kemény munka ez, és nagyon hálásak vagyunk nekik. A fiam időközben már középiskolás lett, de hálás szívvel emlékszik vissza a waldorfos évekre.
Madarászné Pászti lldikó

A lehető legjobb döntést hoztuk, amikor egy szombati napon kilátogattunk az iskola Legyen egy napra waldorf diák! programjára. Ezt követően az Iskolanyitogatókon pedig megismerhettük az osztálytanítónkat, akivel fiúnk az első perctől kezdve szimpatizált. Megérzések és tudatos érvek mentén jutottunk el odáig, hogy a tavaszi Ismerkedős játékra elmentünk, ahol az osztálytanító, a leendő osztálytársak és a gyermekünk között egyből barátság alakult. Állami óvodából érkezett fiúnk, de szeptemberben hamar kiderült, hogy számára és számunkra ez a lehető legjobb hely. A hely szelleme, a pedagógia és a pedagógusok hozzáállása több, mint nagyszerű. Örülünk, hogy ide találtunk!
Furdan család

Kacskaringós út megtétele után végre kikötöttünk a Waldorfban. Otthon érezzük magunkat, nem csak a gyermekünk, hanem az egész család. Mindennap lelkesedéssel és örömmel történik az iskola kapu átlépése, oda-vissza. Nyugalom, szabadság, szeretet, színesség hatják át az egyész ÉLMÉNYT, ami alatt a tanulás értendő. Nincs megfelelési stressz, teljes az elfogadás...önbizalom építés...az egyik legnagyobb kincs a gyermekek számára, ahhoz, hogy egészséges lelkülettel lépjen majd a felnőttek világába.
Hallókné Vörös Vera

A nagyobbik lányunk harmadikos, a kisebbik elsős, most szeptemberben lett iskolás a szarkási Waldorf iskolában. A mi utunk teljesen egyértelmű volt, a Waldorf óvoda szeretetteljes, gyermekközpontú légköre után egyenes út vezetett a Waldorf iskolába.
Hogy miért szeretjük? Felsorolni is nehéz, de a legfontosabb, hogy IMÁDNAK ide járni a lányok. Számukra nem nyűg a tanulás, sőt! Hétvégén és iskolai szünetekben számolják vissza a napokat, hogy mikor mehetnek újra.
Számomra a Waldorf pedagógia egy varázslat. Itt úgy adják át a tudást az osztálytanítók, hogy felkeltik a gyermek érdeklődését az adott téma iránt és bevonják őket a tapasztaláson alapuló tanulásba szemben a hagyományos oktatás "leadják az anyagot" módszerével. Itt, - az általában kevésbé népszerű - matematika is izgalom, buli, felfedezni való kaland. A számokat lerajzolják, terményekből kirakják, ugrókötéllel leugorják, az alapműveleteket is játékosan tanulják és folyamatosan ismétlik, többször visszatérnek rájuk.
Annak ellenére, hogy a módszer különbözik a hagyományos tanítástól, a gyerekek jól fejlődnek és rengeteget tanulnak. Már elsőtől 2 idegen nyelv oktatása folyik és nagy hangsúlyt helyeznek a művészeti oktatásra.
Az oktatáson túl: Délutánonként számos szakkör közül lehet választani, úgy mint néptánc, szalmabábu készítés, népi játékok, agyagozás, csomózott karkötő készítés. Emellett az iskolai könyvtár könyvei közül is szívesen válogatnak a gyerekek.
Az iskola eszményi környezetben, hatalmas erdős területen fekszik, forgalom és szmog által nem terhelten. A gyerekek kijutása is profin megoldott: a buszvégállomástól indul minden reggel iskolabusz, mely a város több pontján is megáll, így több helyen is fel lehet rá szállni. Délután pedig 2 járat közlekedik ugyanezen a vonalon, így minden gyerek el tudja dönteni, hogy a korábbi, avagy a később busszal indul hazafelé.
Majd elfelejtettem, de nagyon fontos tényező, hogy ebben a közösségben valódi összetartás van, a gyerekek-családok sokszor segítik egymást legyen szó akár a tanulók buszhoz-, vagy hazaszállításáról, vagy akár egy iskolai program szervezéséről: valódi barátságok születnek, ami természetesen a gyerekek életére is kihat, imádjuk :)
Szilvási-Hazag Imre

Két gyermekem jár a Kecskeméti a Waldorf iskolába. Lányom tanulási nehézséggel küzd. Állami iskolában a kis csoportos fejlesztés 15 fős volt. Sírva járt iskolába, állandó kudarcként élt meg minden napot. Ebben az iskolában újra felszabadult, boldog és rengeteget fejlődött. Ami nehézséget jelentett a tanulásban, az új és más módszereknek köszönhetően és a tényleges 1-2 fős fejlesztésnek, már sok minden nem jelent gondot a tanulás terén sem. Fiam mindig nagyon könnyen tanult az állami iskolában is, viszont őt kiközösítették társai és a tanárok is teret adtak ennek. Pszichológus és gyerek pszichiáter kezelte. Lerágott körmökkel és szorongásoldókkal hoztam el az akkor 10,5 éves fiamat.1 hét után minden tünete megszűnt, a szorongásoldókat el lehetett hagyni, a pszichológusnál és pszichiáternél pedig több mint 1 éve nem voltunk. Úgy látom ez így is marad. Azóta is boldog, lelkileg egyensúlyban van. Jelenleg 12 éves. A gyerekek és általuk az egész család megnyugodott és boldogan járunk ki a suliba.
Judák Andi

Megosztás:
2017. Október 21. Szombat
Ma Orsolya napja van.
Holnap Előd napja lesz.

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Menü étlap letöltése...
(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada