Küldetésmondatunk:
“A Mihály Kertje egy olyan együttműködő közösség, ahol a gyermekeket waldorf pedagógiai szemléletben neveljük, hogy képesek legyenek felismerni és járni a saját útjukat.”

Tanáraink, Munkatársaink

Kirschner Csilla

Egy pár szót magadról…
1975-ben születtem Szegeden. Gimnáziumba Bajára jártam. Népi játék és kismesterségek oktatójaként végeztem a Magyar Művelődési Intézetben, kosárfonó szakon. Tanítói képesítést a Kecskeméti Tanítóképző Főiskolán szereztem, a waldorf osztálytanítói képzést pedig az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógia Karán.
2012 óta lakunk férjemmel  Kecskeméten, mindhárom gyermekünk a Mihály Kertje Waldorf Intézménybe jár. Lelkesen veszünk részt az iskola életében. A tavalyi év óta önkéntesként kézműves szakkörön és a napköziben találkozhatnak velem a gyerekek.
 
Miért lettél pedagógus?
A pedagógiai elképzeléseim – gyerekekről, velük való kapcsolatról, a kapcsolat őszinteségéről, rendszerességről, tiszteletről, figyelemről – gyökeresen változtak, mióta megszülettek a saját gyerekeink. Folyamatosan tanítjuk, neveljük, emeljük, gyúrjuk egymást, változunk, fejlődünk, alakulunk mindannyian. Nem mindig tudni, ki és kit is nevel, tanít…
Tanítóként egy ilyen alakító, nevelő, változtató kapcsolat - folyamat egyik oldalán szeretek lenni.
 
Hogyan találkoztál a waldorf pedagógiával?
A solymári Waldorf Tanárképzés nyílt napján pillanthattam bele először ebbe a varázslatba. Vekerdy Tamás cikkei és könyvei vezettek ide, és az elhatározáshoz, hogy a gyermekeink is ilyen iskolába járjanak. Legnagyobb lányunk itt kezdte az első osztályt, azóta már a kisebb is harmadikos, a legkisebb óvodás.
Az igazi csoda számomra, hogy nem csak őket tudjuk jó helyen, a családunk is sokat változott. Az ünnepek fényesebbek, a hétköznapokban tudatosabban, kiegyensúlyozottabban élünk együtt.
 
Mi a pedagógia lényege számodra?
A legjobb tudásunk szerint kísérni a ránk bízott gyermekeket. Segítve, támogatva őket abban, hogy legyőzzék saját gyengeségeiket és félelmeiket. Megerősítést kapjanak az erősségeikben, ki tudják bontani a bennük rejlő értékeket. Közben lehetőséget biztosítani, hogy minél többet lássanak, tapasztaljanak, érezzenek, és értsenek meg a körülöttük levő dolgokból, a világból. Fontos, hogy megtalálják az irányt a saját útjuk felé.
 
Mik a további terveid?
A bakancslistámon rajta van a balatoni öbölátúszás, tanulni zongorázni, elengedett kézzel biciklizni, ellesni az igazi kézzel húzott rétes fortélyait, egy üres fiók a szekrényemben…és a waldorf osztálytanítóság - elsőtől nyolcadikig kísérni egy osztályt, ami most megadatott, jeleneleg az elsősök osztálytanítója vagyok.
 
 
Mit mondanál az iskolakereső szülőknek, mit adhat a Kecskeméti Waldorf Iskola a gyermeküknek?
Szülőként, eddigi tapasztalataim alapján a legfontosabb: egy olyan kapcsolat lehetőségét, ahol szülő és tanító együtt kísérik a gyermeket, folyamatosan együttműködve.
Ráadásként óriási iskolaudvart; felkészült, tapasztalt tanári közösséget; élményekkel teli tanulási lehetőségeket; művészetekből jókora csokorral: ének, hangszeres zene, festés, kézművességek, euritmia. Tartalmas hétköznapokat és gyönyörű ünnepeket.  Egy olyan iskolát, ahol gyereknek lenni jó!


Szalai Ildikó

Találkozásom a waldorf pedagógia alapjaival 1995-ben történt, amikor beiratkoztam a magyarországi első Bothmer gimnasztika képzésre.  Itt 1999-ben végeztem.

A kecskeméti waldorf intézmény kiépülésében 2001 óta veszek részt szülőként és 2005 óta tanárként. 2006-ban indítottam egy első osztály, akiket végig kísértem 8 évig.  Az ebben a folyamatban szerzett élmények, tapasztalatok motiváltak arra, hogy ismét első osztályt indítsak 2016-ban, akik idén  a második osztályt kezdték.                                                                                   
 Két lányom is ebben a pedagógiában nevelkedett már az  óvoda kezdetétől. Ez a legtöbb, amit eddigi életükben adhattam Nekik. Jelenleg Kecskeméten járnak gimnáziumba.
 Azért dolgozom, hogy minél több gyereknek lehessen része így elkezdeni megismerni a világot és megtanulni a jövőbe mutató szociális együttlét alapjait.
 

Ábelné Farkas Cintia

Az én Waldorf történetem 16 évre nyúlik vissza. 2000-ben diplomáztam a Budapesti Tanítóképző Főiskolán, ahol az utolsó évben foglalkoztunk alternatív iskolákkal is (elég szűken). Szerencsére meg is lehetett látogatni néhányat, így jutottam el Rodgers iskolába és Waldorfba is. Nagyon tetszett, főleg mikor kiderült, hogy a Waldorf összefüggésbe hozható Vekerdy Tamással, akinek írásai mindig nagy hatással voltak rám. Így egyenes utam vezetett a Solymári Waldorf Tanárképzésre. Itt két évig (posztgraduálisan) élőben hallgathattam Vekerdyt, aki a legnagyobb örömömre osztálykísérőnk is volt. 2002-ben végeztem osztálytanítóként, amikor elhatároztam hogy elmegyek az Euritmia Képzésre is. Közben elszólított a szerelem, így ezt felfüggesztettem egy év után.
Férjem útján kerültem Kecskemétre, ahol éppen osztálytanítót kerestek a Kecskeméti Waldorf Iskola első osztályába (akkor már kettő osztályfok volt felettem). Így kerültem életem első igazi osztályába. Nagyon szerettem csinálni!  Még az esküvőmön is a gyerekek szórták a rózsaszirmot... Elsőtől negyedikig tanítottam őket, mikor kiderült hogy gyermeket várok. Aztán megszületett a fiam, Álmos.
    Két év otthonlét után úgy alakult, hogy egy kolléganőm elment szülni, így átvettem az osztályát januártól, a 2-3. osztályt. Így újra lett egy csodás osztályom, akikkel a Waldorf Olimpiát is közösen élhettük át. Innen második gyermekem születése szólított el. Mikor Eszter lányom betöltötte a 3. évét, 2016. szeptemberében újra visszatértem az iskolába szaktanárként és napközisként.
Idén a 3. osztály osztálytanítója lettem.
 

Balla Beáta

2006-ban friss diplomásként találkoztam először a Waldorf pedagógiával. Egy akkori 3. osztályos szülő hívott el az iskolába és kért fel, hogy tanítsam a gyermekét, mert osztálytanító nélkül maradt az osztály. A tanári kollégium választása is rám esett, így 2006 októberében vettem át azt az osztályt. 2010-2014 között két kisgyermekemmel voltam otthon. 2014-2015-ös tanévtől dolgozom újra aktívan az intézményben, jelenleg 4. osztályos osztálytanítóként.  Fiam és a lányom is  Waldorf Intézményünkbe jár. Nagy öröm számomra a gyerekekkel töltött minden munkás perc, melyek során izgalmasan és sok kreatív munkával fedezzük fel a világ szépségeit, titkait és törvényszerűségeit. Közben egy tapasztalt, megbízható pedagógus kollégium segíti munkámat.
 


Darula Andrea

2013 tavaszán egy ismerősöm felhívott és megkérdezte, hogy lenne-e kedvem jelentkezni elsős osztálytanítónak a Mihály Kertje Waldorf Iskolába. Kíváncsivá tett a lehetőség, ezért kijártam hospitálni az iskolába, megnéztem az összes osztályban egy főoktatást és egyre jobban tetszett a hely hangulata, az ott tanító pedagógusok munkája, és a vidám, érdeklődő gyerekek. A tanári kollégium megszavazta nekem a bizalmat, így a 2013/14-es tanév óta itt dolgozom, most kezdte az osztályom az ötödik tanévet.  Természetesen voltak aggályaim, mert a tanítás menete és a tananyag felépítése annyira különbözik az általam megszokottól, de nagyon jó megtapasztalni évről-évre, hogy a Waldorf pedagógia tényleg működik. A saját életemet is megváltoztatta ez a váltás, ismét előkerült a kötőtű, horgolótű, a batikolás, a furulya, a gitár, a rajzolás, az ismerőseim szerint kifejezetten megfiatalodtam. Az is biztos, hogy az elmúlt években rengeteg újat tanultam, folyamatosan motivált állapotban, lelkesen készülök az epochákra. Élvezem, hogy szoros kapcsolatban vagyok a tanítványaimmal, van időnk beszélgetni és játszani és együtt fedezhetjük fel a világot.
Közben elvégeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán a Waldorf osztálytanító képzést, aminek köszönhetően már biztonságosabban eligazodok a pedagógiai feladatokban.
 

Borbásné Tóth Ágnes

2008-ban kezdtem tanítani ebben az iskolában az akkori 1-2. osztály tanítójaként. A Waldorf pedagógia útján való elindulás élettelivé és értékessé tette az óvodás és iskolás éveket az egész családunk számára. Fiam és a lányom is Waldorf óvodába járt, és már mindketten ide a Waldorf iskolába járnak. 2012-ben szereztem meg a Waldorf tanár végzettséget. Jelenleg a 2012-ben indult osztály tanítója vagyok, immáron hatodikosok lettünk. Őket tanítom tanulni, miközben én is nagyon sokat tanulok tőlük. Legfőképpen emberséget. Mindannyian egyéni hősök, én csak a bennük rejlő adottságokat segítem továbbfejlődni. Mindebben segít a felkészült és tapasztalt tanári kollégium, amely nagy szakmai rálátásával folyamatosan a hátunk mögött áll.

 

Dani-Ördög Dalma

A Kecskeméti Főiskola Tanítóképző karán végeztem német műveltség területen. Falusi iskolában kezdtem el dolgozni, de 2 év után az élet más irányba sodort. 2007-ben, miután 4 éve már egy multinacionális  cégnél dolgoztam, egy reggel úgy döntöttem, hogy én ezt nem csinálom tovább. Nekem hiányzik a tanítás, hiszen 9 éves koromtól kezdve erre készültem. Még aznap találtam egy álláshirdetést, miszerint a 2007/2008-as tanévre elsős osztálytanítót keresnek. Tudtam, hogy ott a helyem.  Olyan volt ez akkor nekem, mint egy kis falusi óvoda, iskola. A gyerekek a tanulás mellett kertészkednek, kötni, horgolni tanulnak, csupa olyan dolgot végeznek, amiket mi is csináltunk annak idején. Persze nem ennyi a pedagógia. Ennél sokkal több. Gyermekekért vagyunk itt szülőként, pedagógusként egyaránt. Közben elvégeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai karán a waldorf osztálytanító képzést, valamint drámapedagógusi végzettséget szereztem.
Jelenleg a 8. osztály osztálytanítója vagyok, immáron negyedik éve. Amikor elvállaltam az osztályt, az volt az egyik tervem, hogy a német nyelvet is becsempészem mindennapjaik közé, hogy élővé tegyem az idegen nyelv használatát, hogy természetessé váljék számukra, hogy más nyelven is beszélnek, értenek. Mára, a három német ajkú gyermeknek is köszönhetően, már nincs más választásom. Nem csak én tanítom őket, hanem ők is tanítanak engem. Együtt tanulunk egymástól, tisztelettel, őszinte, önzetlen szeretettel  fordulva egymás felé. Az egyik legfontosabb dolgunk tanárként, hogy figyeljük a gyermekeket, mert ők megmutatják a hozzájuk vezető utat. Csak így lehet tanítani, lélektől lélekig.
Három gyermekem van, akik szintén részesei ennek a pedagógiának. Boldogok és kiegyensúlyozottak. Érdeklődéssel fordulnak a körülöttük lévő világ felé. Természetes igényük van a gondolkodásra, és minden nap örömmel mennek az iskolába, óvodába.  Kell ennél több?
 

Takács Zsolt

Nappali tanulmányaimat 1996-ban fejeztem be Németországban. Azt követően 12 éven át középiskolában tanítottam német nyelvet. Időközben intézményvezetői végzettséget szereztem, illetve pedagógus szakvizsgát tettem. 
A Szarkásba 2010-ben kerültem. Azzal a szándékkal kezdtem el itt a munkát, hogy a rendelkezésre álló keretek és feltételek mellett élővé és természetessé tegyem a gyerekek számára az idegen nyelv létét és használatát, a nyelv sajátosságaiból fakadóan a magyartól sokszor eltérő struktúrában való gondolkodást. Három gyermekem közül a legnagyobb középiskolás, a két fiatalabb egy a Waldorf iskolához hasonlóan családias intézmény tanulója.

 
 


Zubornyák Attila

1996 - ban született meg a gondolat, hogy Waldorf óvoda és iskola jöjjön létre Kecskeméten. 2002 szeptemberében sok-sok ember önkéntes és lelkes munkájának köszönhetően az iskola megnyitotta kapuit. Lányom elsősként megkezdhette tanulmányait egy „más iskolában”, majd kisebbik fiam is a Waldorf óvoda után, ezek között a falak között fejezte be általános iskolai tanulmányait.2000-2004 között végeztem a Bothmer gimnasztika tanárképzésen.  2010 ősze óta dolgozom főállásban szaktanárként és napközis nevelőként a kecskeméti Waldorf iskolában. Ebben az iskolában minden tanár a legjobb tudása szerint, valóban, napi szinten tesz a gyerekek fizikai- lelki és- szellemi neveléséért, a Waldorf pedagógia széles eszköztárát felhasználva. A legfontosabb feladatomnak azt tartom, hogy első osztálytól kezdve fenntartsam és fejlesszem a gyerekek természetes mozgás iránti szeretetét, szociális készségeit a sok- sok játékos feladat során. Minden tanévben kiemelkedő ünnep a munkámban az esedékes ötödik osztály felkészítése a Waldorf olimpiára, s a helyszínen látni az örömüket, küzdelmüket – önmagukért, társaikért, s a büszkeséget a szemükben – megcsináltam! Nagy öröm a számomra, hogy az itt végzett diákok nosztalgiával látogatnak vissza  ünnepeinkre, drámanapjainkra, vagy csak megfürödjenek ismét a főtanítás és szakórák hangulatában az érettségi szünetekben. Szülőként, pedagógusként azt tapasztaltam, hogy az örömteli gyermekkort, a tanulás és felfedezés örömét ebben az iskolában meg tudják élni a diákok, s a képességeiknek megfelelő középiskolában, gimnáziumban továbbtanulva büszkék arra, hogy részt vehettek iskolánk arculatának, hagyományinak kialakításában!
 

Szepesi Andrea

2002, a Kecskeméti Waldorf Iskola létrejötte óta vagyok jelen az intézmény életében. Kezdetben szülőként, két gyermekem az első illetve a második osztály tanulójaként végzett itt. 2004 óta tanítok  ének-zenét, majd miután elvégeztem a képzést, euritmiát is. Egy ideje újdonsült könyvtárosa is lettem az iskolának. Az iskola már-már második otthonom. Mindig nagyszerű kollégákkal dolgozhattam azon, hogy a gyerekeknek is az lehessen. Nagyon sok lehetőség van egy ilyen iskolában, ahol a tanítás maga egy alkotófolyamat, melyben folyton változik gyermek, felnőtt egyaránt. A művészetek nemcsak a világ megismerésének egyik útja, de a  közösségi élmények színtere, emberek közti kapocs, amely a világ jövőjét építi.     

 

Gréczi Zella

Kecskemét szülővárosom. Itt végeztem gimnáziumi tanulmányaimat is. Gyógypedagógus- logopédia tanár-terapeuta szakon végeztem az ELTE Bárczi Gusztáv Gyógypedagógiai Főiskolai Karon. Fejlesztő pedagógiát végeztem,majd a Varázsvirág Extra Lesson segítő tanár képzést. Több terápiás módszerben kiképeztem magam. Érdeklődésem a  pszichológia,pszichoszófia, a biográfia, művészet és meseterápia felé fordult. A KRE Pszichológiai Intézetben tanultam mentálhigiénét,a MMSZKE keretiben művészet és szocioterápiát, a Wesley János Lelkészképző Főiskolán komplex művészeti és meseterápiát. Jelenleg is folytatom pszichológiai tanulmányaimat. Kezdettől fogva párhuzamosan dolgoztam waldorf intézményekben és állami területen, illetve tanultam akadémikus terápiákat és antropozófiai alapúakat. Így mindig feladatomnak tekintettem, hogy az akadémikus terápiák és az antropozófiai szemléletű terápiák között hidat képezzek, kutassam az integrálási lehetőségeket. Ezáltal az emberlelkeket kísérni, segíteni tudjam életútjukon. Dolgoztam a solymári Fészek Waldorf Iskolában, később a pilisszentlászlói  Kékvölgy Waldorf Iskolában és a Pest Megyei Nevelési Tanácsadóban végeztem munkámat. Jelenleg együttműködöm a Sophianum Antropozófiai Gyógyközpont kutató és gyógyító tevékenységével.

2002-ben született fiam; Balázs, aki az Óbudai Waldorf iskolában tanult. Nyolcadik osztályát befejezve Kecskemétre költöztünk. Reményeim szerint munkámmal a Mihály kertje Waldorf Iskola közösségének szolgálatára lehetek. Az alábbi területeken lehetek segítségükre: ​

Iskoláskortól integratív- holisztikus szemléletben gyógypedagógiai-fejlesztő pedagógiai vizsgálat, valamint terápiás megsegítés. A lelki egészség elősegítése és megőrzése, lelki rendellenességek prevenciója, a lelki egyensúly és harmónia megteremtése az önismeret és tudatosodás fejlesztése mentálhigiénés segítő beszélgetés, biográfia, művészet és meseterápia eszközeivel. Ellátás hang- beszéd- és nyelvfejlődési elmaradás, beszédhibák, nyelvi-kommunikációs zavarok, diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, pöszeség, nyelvlökéses nyelés, funkcionális diszfónia, beszédészlelési és beszédmegértési zavar, beszéd folyamatosság zavara (dadogás, hadarás), afázia, enyhe és súlyos tanulási zavarok, iskolai képességek  kevert zavara, beilleszkedési zavar, aktivitás és figyelemzavar esetén.
 

Fuchs Gabriella - intézményi titkár

Elérhetőségei az iskolában:
Tel.: +36 20 439 0878
Tel./fax: +36 76 450 600                                                                                                                                                                                                      
E-mail: titkarsag@kecskemetiwaldorf.hu

Megosztás:
2017. December 18. Hétfő
Ma Auguszta napja van.
Holnap Viola napja lesz.

Adomány

Gyermekkert Kecskeméti Waldorf Egyesület:

Rendszeres adományoknak:
Magnet Bank:
16200106-11599786

Építkezési adományok alszámla:
Magnet Bank:
16200106-11599803

Mihály Kertje Waldorf Iskola:

Magnet Bank:
16200106-11599827


A hatalmas 1%, nagy segítség!
adószámunk:18357118-1-03
(Innen töltsd le a nyomtatványt!)Bővebben

Heti menü

Menü étlap letöltése...
(A megtekintéshez Adobe Acrobat Reader program szükséges)

Csak életünk öregszik, lelkünk halhatatlan A fátyol szétszakad, már nincs tovább titok

- Erich Fromm

Minden barátság azzal a homályos érzéssel kezdődik, hogy valahol már találkoztunk.

- Hamvas Béla

Önmagunk megtalálásának legjobb módja, ha elveszünk mások szolgálatában.
- Gandhi

Ha egy gyerek nem tud úgy tanulni, ahogy tanítjuk, akkor úgy kell tanítanunk, ahogy tanulni tud.

- Ignacio 'Nacho' Estrada